2020-09-30

Naujienos

Nugaros skausmas – vienas dažniausiai pasitaikančių sveikatos sutrikimų, nuo kurio kenčia įvairaus amžiaus žmonės. Priežastys yra labai įvairios – tai gali lemti netaisyklinga laikysena, per mažas fizinis aktyvumas, raumenų patempimas  ir t.t. Nugaros skausmo pobūdis gali skirtis, ir nuo to priklauso tinkamiausias šio sutrikimo gydymas. Taigi, kas sukelia nugaros skausmą, ir kaip jį gydyti?

Dažniausios nugaros skausmo priežastys:
•    Netaisyklinga laikysena viena dažniausių nugaros skausmų priežasčių. Jeigu nuolat kūprinatės, esate įpratę sėdėti ar stovėti persikreipę, normalu, kad ilgainiui pasireiškia nugaros skausmas;
•    Dar viena dažna nugaros skausmo priežastis - per mažas fizinis aktyvumas. Todėl labai svarbu skirti laiko mankštai, vaikščiojimui ir taisyklingai atliekamiems pratimams nugaros raumenims stiprinti;
•    Stuburo ligos - taip pat gali sukelti nugaros skausmus. Šiuo atveju svarbiausia yra tiksli diagnozė ir tinkamas gydymas.
•    Nėra paslaptis, kad nugaros skausmai vargina didžiąją dalį sėdimą darbą dirbančių žmonių. Biuro tarnautojai vidutiniškai per savaitę praleidžia po 40 val. prie darbo stalo. Sėdėjimas toje pačioje pozoje tiek valandų tikrai kenkia nugarai;
•    Didelis viršsvoris taip pat gali lemti nugaros skausmus, todėl labai svarbu stebėti ir kontroliuoti savo kūno svorį;
•    Aktyviai sportuojantiems žmonėms nugaros skausmo taip pat dažniausiai nepavyksta išvengti. Tą dažnai lemia įvairios sportinės traumos, netaisyklingai atliekami pratimai, ir t.t;
•    Menstruacijų metu moterims taip pat gali skaudėti apatinę nugaros dalį;
•    Paskutiniais nėštumo mėnesiais nugaros skausmais skundžiasi beveik visos besilaukiančios moterys. Vis labiau augantis pilvukas paskui save traukia ir stuburą, todėl pakinta pusiausvyros centras.

Nugaros skausmas būna: ūmus arba lėtinis.
Ūmus nugaros skausmas
apibūdinamas kaip labai stiprus skausmas, kuris tęsiasi ne ilgiau kaip 3 mėnesius. Dažniausiai jis jaučiamas nugaros apatinėje dalyje. Skausmas gali būti dažnai besikartojantis ir nereguliarus. Tokiu atveju skiriami raumenis atpalaiduojantys vaistai, vaistai nuo uždegimo ar skausmą mažinantys vaistai. Taip pat gali būti skiriama šilumos ar šalčio terapija, vandens procedūros, masažai,  ir t.t. 

Lėtinis nugaros skausmas tęsiasi ilgiau nei 3 mėnesius ir apibūdinamas kaip gilus skausmas tai sustiprėjantis, tai atslūgstantis, tačiau varginantis nuolat. Pajutus nugaros skausmą ilgai nelaukus reikia kreiptis pas gydytoją. Kuo greičiau bus nustatyta nugaros skausmo priežastis tuo greičiau bus galima ją pašalinti.

Jaučiate nugaros skausmą? Geras sprendimas – važiuoti į sanatoriją, kur galėsite suderinti poilsį ir gydymą. Kasdienė rytinė gimnastika, plaukiojimas baseine, šiaurietiškas ėjimas, mankšta vandenyje, gydomoji kūno kultūra su kinezeterapeuto pagalba. Visa tai padeda pagerinti judamojo-atramos aparato būklę. Kartu su procedūromis jūs gausite ramų poilsį, skanų maistą, pasivaikščiojimus gryname ore ir puikią nuotaiką!

Profilaktika, padės užkirsti kelią skausmo atsiradimui.
Dažnai nugaros skausmai atsiranda staigiai, bet jeigu laikytumėmės tam tikrų taisyklių galėtume skausmo ir išvengti. Taigi ką daryti, kad išvengti nugaros skausmų:
•    Taisyklinga laikysena. Išsiugdyti taisyklingą laikyseną niekada nevėlu, tam tiesiog reikia išsiugdyti naujus įpročius: kaip taisyklingai sėdėti ir t.t.;
•    Nuolatinis fizinis aktyvumas. Aktyviai judėti reikėtų bent 2–3 kartus per savaitę: daryti tempimo, jėgos, mobilumo bei stabilumo pratimus;
•    Venkite kelti ir nešti sunkius daiktus. Bet jeigu tenka nešti sunkius daiktus, stenkitės juos padalyti į dvi (apyliges) dalis ir nešti abiem rankomis;
•    Dirbantys sėdimą darbą turėtų bent po kelias minutes per valandą skirti mankštai ar pasivaikščiojimui. Taip pat svarbu darbo vietoje Jūsų ūgiui pritaikyta kėdė;
•    Taip pat svarbu nepamiršti, kad stuburui labai kenkia antsvoris.

Nugaros skausmas – vienas dažniausiai pasitaikančių sveikatos sutrikimų, nuo kurio kenčia įvairaus amžiaus žmonės. Priežastys yra labai įvairios – tai gali lemti netaisyklinga laikysena, per mažas fizinis aktyvumas, raumenų patempimas  ir t.t.